Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Կարեն Կարապետյանը ձգտում է կապիտալիզացնել իր լավ մենեջերի իմիջը, բայց ինչ-որ փուլից դա բավարար չի լինելու»

«Կարեն Կարապետյանը ձգտում է կապիտալիզացնել իր լավ մենեջերի իմիջը, բայց ինչ-որ փուլից դա բավարար չի լինելու»
21.10.2016 | 00:41

«Իրատեսի» հյուրն է քաղաքական վերլուծաբան ՎԻԳԵՆ ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ:

-Հոկտեմբերի 14-ին Երևանում ՀԱՊԿ գագաթնաժողովն էր, առաջին հայացքից սովորական հանդիպում, հետո ՌԴ նախագահը Գոայում փակագծեր բացեց, հավելենք ՌԴ ԱԳ նախարարի սկանդալային հայտարարությունը, չորս օրից ՀՀ ԱԳՆ-ն հրապարակեց ԼՂՀ հարցով ընդունված հայտարարությունը: Ձեր կարծիքով՝ հայ-ռուսական, հայ-թուրքական, ռուս-թուրքական հարաբերություններում փոփոփություննե՞ր են լինում:
-Ես կարծում եմ՝ Ղարաբաղյան հարցի կարգավորման ռուսական ջանքերը այս փուլում տապալվեցին, մինչդեռ թվում էր՝ գոնե շրջանակային համաձայնագիր կստիպեն ստորագրել, իսկ տապալվեցին թերևս, բարեբախտաբար, այս դեպքում` Ադրբեջանի պատճառով Բաքուն նորից հրաժարվեց ճանապարհի իր մասն անցնելուց, Հայաստանը, կարծես, կողմ էր իր հատվածն անցնելուն:
-Մենք բլե՞ֆ ենք անում:
-Գոնե սկսած 2009-ից, երբ սեղանին դրվեց մադրիդյան սկզբունքների նոր տարբերակը, արդեն բաց տեքստով է ասվում, որ հայկական կողմը համաձայն է եղել փոխզիջումների՝ որոշ տարածքներ՝ կարգավիճակի դիմաց: Դա արձանագրվել է ՀՀ նախագահի մակարդակով: Այնպես է ստացվել, որ գործընթացը միշտ կանգնեցնում է Ադրբեջանը, որ համաձայն չէ ճանապարհի իր մասն անցնել: Ալիևը վերջերս հայտարարեց, որ իր վրա ճնշումներ են գործադրվում ԼՂՀ անկախությունը ճանաչելու համար, բայց առավելագույնը Բաքուն պատրաստ է ինքնավարության՝ Ադրբեջանի կազմում, որը բնականաբար երբեք չեն ընդունի ոչ Արցախը, ոչ Հայաստանը: Ռուս-թուրքական հարաբերությունները ռազմավարական են, նրանք մեծ ընդհանրություններ ունեն թե Միջին Արևելքում, թե Արևմուտքում: Հավելեք, որ Թուրքիան հսկայական հետաքրքրություններ ունի ԱՊՀ տարածքում՝ հաշվի առնելով կրոնական ու քաղաքական շահերը: ՈՒթամսյա լարված հարաբերություններից հետո ռուս-թուրքական մերձեցումը կատարվում է մեծ ընդգրկումով՝ աշխարհաքաղաքական, քաղաքական, տնտեսական ուղղություններով: Մոսկվան ու Անկարան կարողանում են փոխզիջումների գնալ փոխհարաբերությունների մեծ ընդգրկման դաշտում: Կարծում եմ՝ Ղարաբաղյան հարցում Ռուսաստանը փորձում է ինչ-որ չափով թուրքերին չեզոքացնել և մեղմել նրանց ավանդական դիրքորոշումը:
-Լավրովի երևանյան հայտարարությունը հակառակը չէ՞ր վկայում:
-Հայաստանում քիչ են խոսում, բայց «Լավրովի պլան» անվանված ծրագրում կար կետ, որ Թուրքիան պիտի բացի սահմանը, այսինքն՝ համալիր քայլեր էին արվում և Հայաստանին ևս մեկ, այսպես կոչված, բոնուս էր տրվում: Կարծում եմ՝ հիմա խոսքն ավելի շատ դրա մասին է, քան Թուրքիայի՝ բանակցային գործընթաց մտնելու: Այս դեպքում նկատի էր առնվում, որ Թուրքիան պիտի ազդի Ադրբեջանի վրա՝ իմ կարծիքով:
-ՌԴ ԱԳ նախարարը Երևանում կրկնեց այն, ինչ երեք օր առաջ Ստրասբուրգում ԵԽԽՎ նստաշրջանում հայտարարել էր Թուրքիայի ԱԳ նախարարը, իհարկե, հավելելով «օկուպացված» տարածքների հանձնումը:
-Մենք պետք է հասկանանք, որ դիվանագիտության մեջ կա հռետորաբանություն, և կա իրական մաս: Իրականում, կարծում եմ, բազմաքայլ կոմբինացիա է, որտեղ բոլոր կողմերը ստանում են իրենց ցանկացածը, Ռուսաստանը և Թուրքիան աշխարհաքաղաքական ու տարածաշրջանային այնքան ընդհանուր խնդիրներ ունեն, որ ռազմավարական բնական դաշնակիցներ են դառնում, առավել ևս՝ այսօրվա պայմաններում, երբ երկու երկրներն էլ Արևմուտքի հետ խնդիրներ ունեն: Մենք ընդունում կամ ցանկանում ենք, թե ոչ՝ Մոսկվան ու Անկարան լայնածավալ ռազմավարական աշխատանք են սկսել, որտեղ Ղարաբաղի հարցը համագործակցության ընդամենը մի մասն է:
-Լավ, օբյեկտիվ գործընթացներին չենք խառնվում, բայց ի՞նչ պիտի անենք պաշտպանված լինելու համար:
-Ես կարծում եմ՝ սխալ է մտայնությունը, որ եթե մեզ ինչ-որ բան է պարտադրվում, վերջնականապես որոշված է: Աշխարհն այնքան բազմավեկտոր է, երբ դու ինչ-որ տեղ «ոչ» ես ասում, հայտնվում է մի ուժ, որին քո «ոչ»-ը շահեկան է, և կանգնում է կողքիդ: Սիրիայի հարցում ԱՄՆ-ՌԴ հակասությունը, կարծես, մոռացրեց Ղարաբաղյան հարցը:
-Ջոն Քերին գեղեցիկ վերջակետեց:
-Նույնը արեց Յուրի ՈՒշակովը, որ վկայում է՝ կա կոնսենսուս:
-Ալիևին դա՞ է հունից հանում:
-Գուցե, ակնհայտ է, որ ՌԴ-ի ու ԱՄՆ-ի միջև կա կոնսենսուս, այնքան արագ է ամեն ինչ փոխվում:
-Չունե՞ք զգացողություն, որ մենք քաղաքականությունը կառուցում ենք ստատիկ վիճակների վրա, ու մեզ պակասում է առաջ նայելու ճկունությունը:
-Իմ կարծիքով, 2009-ից մեր քաղաքականությունը Ղարաբաղյան հարցում կառուցվում է Ալիևի առավելապաշտական հակումների վրա: Ի վերջո, նրա վիճակը ավելի բարդ է, նա շատ ավելի մեծ զիջումներ պիտի անի, որին պատրաստ չէ: Եթե նա համաձայնում է ազգերի ինքնորոշման սկզբունքը ճանաչելուն, կորցնում է տարածքը: Մեր դեպքում ևս դժվար է, բայց որոշ տարածքները վերադարձնելու դիմաց կարգավիճակ ստանալը ինչ-որ չափով հասարակությանը կարող է բացատրվել, իսկ ի՞նչ ասի Ալիևը՝ ստացվում է, որ շրջանները վերադարձնելու դիմաց հանձնում է Ղարաբաղը:
-Իսկ ո՞վ էր ասում, որ Ղարաբաղը համարեր Ադրբեջանինը:
-Երբ ԱԳ փոխնախարար Շավարշ Քոչարյանը հայտարարեց, որ քանի դեռ Ալիևը փոխզիջման մասին չի խոսում, մենք ընդհանրապես անելիք չունենք, փոխվեց հարցի հռետորաբանությունը: Աշխարհն ավելի շատ հակված է դեֆակտո վիճակներն ընդունել, ղարաբաղյան բանակցությունների դինամիկայում դա երևում է: Թվում է՝ գերտերությունների դիրքորոշումները չեն փոխվում, բայց ստեղծվում են նոր իրավիճակներ, և պարբերաբար զոնդաժ է արվում: Լավրովի հայտարարությունը հենց դա էր՝ զոնդաժ, որին Հայաստանը «ոչ» պատասխանեց: Գուցե տպավորություն կա, որ դինամիկ գործընթացներ են, բայց շատ դեպքերում ակտիվությունը իմիտացիա է:
-Խորհրդարանական ընտրություններից կես տարի առաջ՝ Ձեր կարծիքով, քաղաքական դաշտում ծավալվո՞ւմ են այն գործընթացները, որ պետք են ժողովրդավարական ընտրություններ անցկացնելու համար, թե՞ գնում ենք կառավարելի քաոսով իշխանության վերարտադրման:
-Իսկ ի՞նչ ենք հասկանում ժողովրդավարական ընտրությունների գործընթաց ասելով:
-Հասկանում ենք՝ ընտրողը արտահայտեց իր կամքը՝ քվեն տալով այն քաղաքական ուժին, ում վստահում է և ուզում է տեսնել իշխանություն, ու այդ քվեով լեգիտիմ իշխանություն կազմավորվեց:
-Կառավարելի քաոսը, քաղաքական դաշտը լղոզելը քաղտեխնոլոգիաներ են, որ ժողովրդավարական ցանկացած երկրում կիրառվում են: Իշխանությունը այդ տեխնոլոգիաներով փորձում է հեշտացնել իր գործը, ընդդիմությունը փորձում է իշխանությունը վերցնել՝ նույնպես քաղաքական տեխնոլոգիաներ կիրառելով: Եթե իշխանությունը կարողանում է ընդդիմադիր դաշտը «բնակեցնել» բազմաթիվ ֆեյքերով, «հաճախորդներով», ո՞վ է մեղավորը: Կարծում եմ՝ ընդդիմադիր դաշտը, որը չի կարողանում ստեղծել ոչֆեյքային կառույցներ: Ինչքան էլ մեղադրենք իշխանությանը, որ Վանաձորում, մեղմ ասած, ոչ մաքուր քաղտեխնոլոգիա կիրառեց ընտրվածների նկատմամբ, ես իշխանության հետ հավասար մեղավոր եմ համարում ոչիշխանական ուժերին, որ չկարողացան պահել իրենց համաձայնությունը:
-Բայց որքանո՞վ են ոչիշխանական ԼՀԿ-ն, ԲՀԿ-ն ՀՎԿ-ն:
-Հենց դա է հարցը: Լավ, ասենք, Ձեր նշածները իրոք իշխանական նախագծեր են, ո՞վ է խանգարում նոմինալ, այսպես կոչված, իսկական ընդդիմությանը ստեղծել էֆեկտիվ ու կուռ կառույց, որ կարող է միավորվել, կարող է իրավիճակ փոխել, մոտիվացնել ընտրություններին չներկայացող բողոքական մոտ 50 % ընտրազանգվածին:
-Բացառո՞ւմ եք, որ ընտրություններից առաջ այդ կառույցը կստեղծվի:
-Չեմ բացառում, բայց միավորվելուց առաջ պիտի հասկանանք՝ ո՞վ են ու ո՞ւր են նրանք հիմա: Մենք բոլորին կասկածում ենք՝ նախագծեր են, ֆեյքեր են և այլն, և այլն, երբ հասկանանք՝ ովքե՞ր են իսկականները, կհասկանանք՝ կարո՞ղ են իրար հետ միավորվել, թե՞ ոչ՝ հարց լուծելու համար: Ոչ այնքան ընտրություններում, որքան ընտրություններից հետո: Իշխանությունն անում է իր քայլերը, բայց դա չի նշանակում, որ չեն կարող լինել ընդդիմադիր դաշտում քայլեր: Ի՞նչն է խանգարում:
-Փող չկա, կուսակցությունը ֆինանսներ են, ուժեղ կուսակցությունը՝ շատ ֆինանսներ:
-Հայաստանում կուսակցական ֆինանսները երկու ճանապարհով են գոյանում, եթե անդամավճարների լեգենդները մի կողմ դնենք, փողը տալիս է կամ իշխանական բիզնեսը, կամ մեծ աշխարհը: Եթե փողը տալիս է իշխանությունը, կուսակցությունը դառնում է իշխանական նախագիծ, եթե դրսից է գումարը գալիս, ասում են՝ աշխարհաքաղաքական նախագիծ է, ո՞րն է ավելի վատ:
-ՈՒ բերում է իշխանության բա՞խտը: Կարեն Կարապետյանի բախտը բերելո՞ւ է, ո՞ւմ հետ է նրա բախտը կապվում:
-Հասկանում եմ, որ ակնարկում եք՝ Ռոբերտ Քոչարյանի՞, թե՞ Սերժ Սարգսյանի հետ կապը: Կարծում եմ և առաջինի, և երկրորդի հետ:
-Իսկ Պուտի՞նը:
-Բնականաբար, կա նաև շահերի համադրում:
-Իրական կապը ո՞րն է:
-Չեմ բացառում, որ նրա անձի շուրջ կա կոնսենսուս՝ բոլոր շահագրգիռ խմբավորումների միջև:
-Այդ դեպքում Կարեն Կարապետյանի բուն վարչապետությունը սկսվում է խորհրդարանական ընտրություններից հետո՞:
-Կարծում եմ՝ մինչև 2018-ը, նախագահի լիազորությունների ավարտը մենք կունենանք տանդեմ, Սերժ Սարգսյանն ու Կարեն Կարապետյանը միմյանց ուղեկիցներ են: Հետոն կախված է ընտրությունների արդյունքներից, անհայտ է, որ նրանց համագործակցության առաջին փուլն ավարտվում է ընտրություններով՝ դա սահմանադրական պահանջ է, ամենակարևորը կառավարության հաջողությունն է՝ այս կառավարությունը, որ հասարակության զգուշավոր լավատեսությունն է հարուցել, ի՞նչ արդյունքների կհասնի: Վստահության վարկը երկար չի գործում: Կադրային կտրուկ փոփոխությունները, հայտարարությունները, իրավիճակի օբյեկտիվ գնահատականը, համակարգային փոփոխությունների անհրաժեշտության բարձրաձայնումը դրական հավելումներ են նրա իմիջին: Կարեն Կարապետյանը ձգտում է կապիտալիզացնել իր լավ մենեջերի իմիջը, բայց ինչ-որ փուլից դա բավարար չի լինելու՝ առանց կոնկրետ հաջողությունների: Որոշակի պոպուլիստական արդյունքներ են պետք լինելու:
-Կլինե՞ն պոպուլիստական արդյունքներ:
-Գազի, էլէներգիայի սակագնի իջեցումը, բյուրոկրատական քաշքշուկների նվազումը, հարկային քաղաքականության փոփոխությունը կարող են հաջողություններ դառնալ: Շատ կարևոր է, թե ինչ ծրագիր է կառավարությունը ներկայացնելու:
-Առավելագույնը՝ կես տարվա, ըստ տրամաբանության:
-Ծրագիրը կարող է լինել կարճաժամկետ հեռանկարով ու երկարաժամկետ՝ ռազմավարական տեսլականը: Հիմա վիճակն այնքան ծանր է, որ հարցերը շատ օպերատիվ պիտի լուծվեն՝ սկսած բյուջեն լցնելուց մինչև սոցիալական վճարներ ու պարտքի սպասարկում:
-Եթե Կարեն Կարապետյանը պաշտոնավարելու է մինչև 2018, անխուսափելի չի՞ դառնում քաղաքականություն մտնելը: Խորհրդարանական ընտրություններից մինչև 2018-ը դառնում է ամենաբարդ շրջանը՝ նայած Սերժ Սարգսյանը ի՞նչ է որոշել, նա կարող է վարչապետին օգնել կամ խանգարել: Այդպես չէ՞:
-Կարծում եմ՝ այդ հարցի պատասխանը ոչ ոք չունի, նաև՝ Սերժ Սարգսյանը: Նա փուլ առ փուլ է որոշելու իր անելիքը: Առաջին փուլի արդյունքները կախված կլինեն խորհրդարանական ընտրություններից և կառավարության արդյունքներից: Եթե կառավարությունը հաջողության հասնի, գործող նախագահին ձեռնտու է վարչապետի հետ տանդեմը, 2018-ից հետո՝ կախված այս ժամանակվա արդյունքներից ու աշխարհաքաղաքական զարգացումներից՝ կկայացվի հաջորդ որոշումը:
-Հնարավո՞ր է, որ Մոսկվան խաղը դնի Կարեն Կարապետյանի վրա:
-Հնարավոր է, բայց հնարավոր է, որ այդ որոշումը կայացվի երկրի ներսում՝ ազդեցիկ խմբավորումների միջև:
-Նոյեմբերի 26-ին ՀՀԿ համագումարն է և արդեն հայտարարվել է, որ Կարեն Կարապետյանը նոր ոգի պիտի բերի ՀՀԿ-ին, ի՞նչ է դա նշանակում գործնականում:
-Ես կարծում եմ՝ եթե կառավարությունը հասարակության մեջ որոշակի սպասումներ է առաջացնում ու որոշակի իմիջ ունի, բավականին լուրջ դիսոնանս կա իշխող կուսակցության, որ համարվում է կառավարության քաղաքական պատասխանատուն, ու կառավարության միջև: Այսօրվա ՀՀԿ-ից հասարակությունն այլևս որևէ սպասում չունի, դա հաստատեցին նաև ՏԻՄ ընտրությունները, ՀՀԿ-ն նույնիսկ խուսափում էր ընտրություններում իր անունով հանդես գալ՝ ինչպես Գյումրիում էր, որտեղ «Բալասանյան» դաշինք ստեղծվեց: Իշխանության գլխավոր խնդիրներից մեկը այդ դիսոնանսը հարթելն է՝ ՀՀԿ-ում էլ պիտի կադրային կտրուկ փոփոխություններ լինեն: Կառավարության ու ՀՀԿ-ի ռազմավարությունը նույնը պետք է լինի: ՀՀԿ մամլո խոսնակը պարբերաբար ասում է, որ չեն բացառվում հետաքրքիր, լուրջ փոփոխությունները ՀՀԿ ղեկավար կազմում: Կապրենք՝ կտեսնենք:
-Ինչո՞վ բացատրել Վանաձորը, եթե ՀՀԿ-ն ունի նման խնդիր, մեկ ընդդիմադիր քաղաքապետ ամբողջ երկրում ՀՀԿ-ն չկարողացավ հանդուրժել, կհանդուրժի՞ կարդինալ փոփոխություններ:
-Վստահության մթնոլորտի ստեղծմանը դա արգելված հարված էր, որ նշանակում էր՝ փողով կառնեմ, ում ուզեմ: Վստահ եմ, որ ցանկացած գնով Վանաձորը պահելը իշխանության քաղաքական կոպիտ, գերկոպիտ սխալն էր: Ի վերջո, նույնը կարելի էր անել հետո, երբ ավագանին սկսեր աշխատել, երկու ամսից, կես տարուց, մեկ տարուց, բայց ՀՀԿ-ն գնաց սեփական քաղաքապետ ունենալու սովոր ճանապարհով, որը հակասում է փոփոխությունների հռչակված կուրսին, բարոյահոգեբանական գաղջ մթնոլորտը փոխելու քաղաքականությանը:
-ՀՀԿ-ն կփորձի՞ Կարեն Կարապետյանին ու իր թիմին կուսակցականացնել:
-Կարեն Կարապետյանը ի սկզբանե փորձում է արդյունավետ մենեջեր ներկայանալ՝ հեռու կուսակցականությունից ու կուսակցական խաղերից: Նրա կառավարությունը հանրությանը ներկայացվում է որպես անկախ կուսակցական պատկանելությունից՝ արդյունավետ մենեջերների թիմ, ինքն էլ գլխավոր մենեջերն է երկրի տնտեսության: Կարծում եմ, սա ճիշտ դիրքավորում է, և լուրջ հիմքեր չեմ տեսնում, թե ինչու պիտի Կարեն Կարապետյանը հիմա, առավել ևս դեռ էական արդյունքների չհասած, անդամակցի ՀՀԿ-ին. դրանով և իր իմիջին է խփում, և ՀՀԿ-ին ոչինչ չի տալիս:


Զրույցը՝
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 2168

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ